א.ד סחר  שירותי ייעוץ ביבוא ובייצוא, שילוח ועמילות מכס  050-6877519                   

מלא את הפרטים

חדשות האתר

ברוכים הבאים לחברת א.ד סחר בבעלותם וניהולם של ארז נקר דני מויאל - סוכני מכס

אנו מציעים ללקוחותינו מגוון רחב של שירותים:

שירותי עמילות מכס עבור יבואנים, חברות מסחריות וחברות שילוח

שירותי ייעוץ וליווי מקצועי בייבוא לארץ ושחרור הסחורה מהמכס בישראל

שירותי הדרכה והרצאות עבור לקוחות פרטיים וחברות מסחריות

  •  השירותים שלנו

אודות צוות החברה

  • דני מויאל, סוכן מכס ומשלח  
  • ארז נקר, סוכן מכס ומשפטן 

בעלי  ותק רב בתחום השילוח ועמילות המכס

           

ארז נקר, סוכן מכס                     דני מויאל, סוכן מכס

 

שחרור סחורות ממכס

הרצאות מקצועיות

הוצאת רישיונות ואישורים

סיווג טובין

ליווי ויעוץ עסקי

תביעת הישבון מיסים

אתה יבואן חדש? מתלבט מה לרכוש ואיך למצוא ספק וחושש מאוד.

יש לך מעט כסף והמון חלומות וסיוטים.

מצאת ספק חדש והתחלת משא ומתן?  המוכר משתף פעולה ומתקדם איתך לקראת ביצוע עסקה.

מה יקרה לאחר שאעביר לספק את התשלום במזומן, מראש?

האם  הספק יעלם  עם הכסף ובלי הסחורה?

אולי הספק ישלח אלי סחורה פגומה? או רק חלק מהסחורה.

מה יקרה אם לא אקבל את מסמכי היבוא ולא אוכל לשחרר את הסחורה?

דאגות רבות יש ליבואן המתחיל.  אי וודאות, הנובעת מכך שאינו מכיר מספיק את הספק, כאשר הספק דורש תשלום מראש  ובמזומן, מבלי לאפשר תחילה לראות את הסחורה או לבדוק אותה.

כיצד אפשר להימנע מסיכונים?

ראשית נבהיר כי אפשר לצמצם את הסיכונים והחשיפה למעשי מרמה בעסקת סחר בינלאומי, אבל לא ניתן למנוע אותה לגמרי. עלינו לשים לב לנורות אזהרה אדומות וסימנים מחשידים כדי לסנן החוצה את הנוכלים והרמאים, להם לא נשלם ומהם לא נרכוש דבר.

עסקה בינלאומית היא עסקה מרחוק, מה שחושף את הקונה לסיכונים, כאשר הקשר בין הקונה למוכר  נוצר ללא מפגש פיזי, באמצעות הודעות מייל,  מסרונים טלפונים, וכדומה.

המרחק הפיזי  בין הקונה  לבין המוכר חושף את שני הצדדים לסיכונים. המוכר יכול להיות מתחזה המציג את עצמו כבעלים של חברה, או יצרן תעשייתי. מבלי שתהיה לנו אפשרות לבדוק את המידע שהוא מוסר לנו.

המוכר הוא  הצד החזק בעסקה, ולכן הוא קובע את שיטת תשלום ואת תנאי המכר לעסקה ודורש תשלום מראש.  על ידי כך הוא מצמצם את הסיכונים שלו למינימום, ומותיר את הקונה עם הסיכון המקסימאלי.

שיטות תשלום בסחר הבינלאומי נוצרו במשך הזמן כמענה לבעיות המאפיינות את הסחר הבינלאומי.
עיקר הבעיות בסחר הבינלאומי מתמקד בשני תחומים:

הבדלי אינטרסים – לכל צד האינטרס שלו. וכל צד רוצה  להגן עליו בצורה מרבית, כדי לא להיחשף לסיכון כלשהו כלפי הצד השני.

מרחק גיאוגרפי –  מיקום בארצות שונות של הצדדים לעסקה המסחרית (*)

ניתן לפתור את הבעיות הנ"ל על ידי אחת מן האפשרויות הבאות:

  1. קבלת דוגמא ואישורו על ידי הקונה לפני התשלום
  2. מינוי חברה ניטראלית שתבדוק את הסחורה לפני יציאתם מבית היצואן וקבלת מסמך מן החברה
  3. צילום הסחורה על ידי היצואן לפני יציאה.

מעשי עוקץ אינם פועלים בחלל ריק.  תמיד יש נוכל מצד אחד וקונה תמים בצד שני.

 

 

 

קונה פזיז, מתלהב, מול מוכר אדיב, ידידותי וחברותי. איש נחמד שרוצה לעזור לך ומציע עסקה מצוינת, במחירים מצוינים, כולל הובלה עד לנמל. אין לו בעיה של כמויות, אין לו בעיה עם שינויים במוצר, למעשה אין שום בעיה שהוא לא יכול לפתור.... הוא במילא לא מתכוון לספק לך סחורה.

יש לו רק בעיה קטנה....  הוא צריך את כל הכסף מראש במזומן... כדי לקנות סחורה. 

עסקה גדולה ואתה רוצה לשלם במכתב אשראי ? לא מתאים לו.  אין לו בכלל חשבון בנק. החשבון שלו מעוקל. הוא עובד מהבית והוא מקבל כסף רק דרך western union, כמו בדואר אצלנו בשיטת "מזומן בזמן", מושך את הכסף  ולא משאיר עקבות.

הבה נבחן יחד כמה סימנים מחשידים, שקיומם או העדרם מרמז על  חשש כבד  למרמה מצד הספק.  לא למהר להסיק מסקנות מסימן אחד או שניים, אבל הצטברות של כמה סימנים מחשידים,  תוביל אותנו לכלל החלטה שכדאי לחפש ולמצוא ספק אחר.

הספק נראה נלהב מאוד ולוחץ ונותן המון פרטים, שחלקם מיותרים ואפילו לא שאלת לגביהם, דורש את כל הסכום במזומן. 

האט את הקצב, ונהל את השיחות וההתנהלות מולו בלי לחץ, לאט. בדוק עד כמה הוא לחוץ. 

אם הספק  מציע למכור רק בתנאי CIF או CFR ומסרב לכלל אחר.  כלל  זה נותן לו שליטה במטען, ולא מאפשר לנציג שלך לבחון את המטען, לראות אותו, אפילו חיצונית מבחינת גודל, נפח,  ואם הוא קיים בכלל.  נשאלת השאלה מדוע תנאי המכר מעסיקים אותו.  מדוע הוא מעוניין לטפל בהובלה? יש חשש שתנאי מסוג  EXWהוא צריך למסור כתובת מחסן לשם איסוף. כתובת שאפשר לבדוק אם היא אמיתית, או בדויה.

הספק דורש את מלוא התמורה במזומן. לא מסכים לקבל 30% מקדמה, למרות שמקדמה מבטיחה אותו במידה רבה, כאשר 70% מהסכום יישלח לאחר מסירת שטר מטען המעיד על הפלגה של המטען.

הספק מסרב לקבל למכתב אשראי (בעסקאות קטנות לא מקובל להשתמש בשיטה זו, מאחר והיא מורכבת ויקרה. מצד שני הספק  יכול להשתמש במכתב אשראי כדי לקבל אשראי מהבנק שלו, בהנחה שיש לו חשבון בנק תקין)

בקש מספק פרטי חשבון בנק לצורך העברה  (בדוק את מספר החשבון שנתן לך בבנק שלך, אם הוא חשבון ששיך לחברה שאפשר לבצע אליו העברת מזומן  SWIFT)

האם הוא מבקש העברת מזומן לחשבון פרטי או לחשבון על שם חברה. האם הוא מבקש העבר לבנק  western union, או לדואר המקומי.

בקש  פרופיל חברה.  מי  בעלי התפקידים בחברה. האם יש שם מנהל יבוא, מנהל יצור, פקיד יבוא, מחסנאי.

בקש כתובת אתר  אינטרנט ובדוק את הדומיין אם הוא שייך לחברה.

שאל לגבי  סניפים אחרים בערים אחרות. (לנוכלים אין סניפים)

בקש כתובת פיזית, תמסור  לו שאתה רוצה לשלוח חבר שלך שגר באזור לבקר אותו,  ונסה לתאם. -  אם הוא נוכל הוא יגיד שזה בלתי אפשרי, ושהם בשיפוצים.

בקש טלפון קווי ומספר פקס ושלח לו פקס ותראה אם הוא מקבל. ומגיב.

שלח לו מייל, שלא דרך אתר, אלא לכתובת ישירה. והמתן לתשובה.

בקש כתובות מייל של עובדים נוספים

שאל מה תפקידו בחברה, אם הוא הבעלים של החברה, שאל אם יש מנהל יצוא שאפשר לתאם גם מולו

שאם אם מכר פעם ליבואן ישראלי, בקש שמות ממליצים. שאל האם ביצע יצוא למדינה אחרת, בקש שמות והמלצות.

שאל אם יש לחברה שלו רישיון יצוא.

כמובן, אין לשאול שאלות אלה באינטראקציה הראשונית, אלא במהלך הזמן.  חלק מהמידע מהשאלות נסה להשיג בעצמך, דרך מקורות מידע גלויים כמו האתר של הספק, אם יש לו כזה.